Oplossingen voor hoog olieverbruik 1.8 & 2.0 T(F)SI motoren

 

Service voor zowel gen. 2 als gen. 3 EA888 TSI en T(F)SI motoren.

De 1.8 en 2.0 t(F)si motoren van de V.A.G. groep staan bekend om het verbruiken van relatief veel olie.  
Van 2008 t/m 2012, maar naast deze motoren kan het ook bij andere modellen voorkomen.

De olieschraapveer komt door koolaanslag dicht te zitten. Dit onstaat door de verbrande olie. Hierdoor kan de olie niet goed meer afgevoerd worden en in de verbrandingsruimte terecht komen.  
Hierdoor verbrandt de olie en stijgt het olieverbruik.
De motoren leveren een hoop vermogen bij nog steeds een acceptabel brandstof verbruik. Helaas zijn ook met deze motoren problemen welke vergelijkbaar zijn met die van de kleinere TSI motoren:

Om het olieverbruik te verhelpen, kunnen wij bij deze motoren de zuigers vervangen worden met exemplaren die een betere pasvorm en verbeterde olieschraapveren hebben.
Hierbij worden onder andere de koppakking, distributieketting en hydraulische spanner direct mee vervangen.

Prijs

Complete reparatie waarbij de volgende onderdelen zullen worden vervangen:

  • Zuigers (met gemodificeerde olieschraapveren)
  • Diverse pakkingen
  • Distributieketting
  • Geleiders
  • Hydraulische spanner
  • Vloeistoffen

 

Voor de 1.8 en 2.0 T(F)SI motor totaalprijs €3.250,- euro incl. btw  

 

Hoe lang ben ik de auto kwijt?

Het proces neemt circa 5 werkdagen in beslag. voor deze ingreep kunt u van ons een vervangende auto (VW Up!) reserveren voor die tijd. dit is gratis.

Betrokken motorcodes: (onder meer) CDNB, CDNC, CDHB, CDHA, CABB, BWE, CNCD, CJEB, CJEE, CNCE, CJED, CJEE, BPJ, CHJA, CYGA, CYNB,

CDAA, CCZA,  CJSB, CJSA,  CCZB, CDLF, CDLG, CHHA, CHHB, CJXC, CAWB, CCZB,

 

Distributieketting 1.4 TSI vervangen

Een nadeel van de TSI motoren is dat er vaak problemen voorkomen met de distributieketting. Deze rekt vaak uit.  

In theorie hoort die een hele autoleven mee te gaan. Maar dat is helaas niet het geval bij de TSI motoren.  

Meestal begint de distributieketting problemen te geven rond de 100.000km en het kostenplaatje voor het vervangen van een distributieketting ligt over het algemeen hoog.

Als de distributieketting niet tijdig vervangen word, dan kan dat leiden tot inwendige motor schade. Als uw motor inwendige schade oploopt, dan moet er een motorrevisie uitgevoerd worden. Of er moet een nieuwe motor gemonteerd worden in uw auto. De kosten voor de gevolgen van inwendige motorschade zijn een aantal keer duurder dan het vervangen van uw distributieketting.

Vervang daarom uw distributieketting op tijd! En voorkom daarmee hogere kosten!

 

Hoe herken ik deze problemen:

  • Motor die ratelt of tikt bij een koude start
  • Motor ratelt of tikt bij stationair lopen
  • Motor loopt niet eenparig (timing problemen)
  • Motor houd in bij optrekken
  • Motormanagement lampje brand (hoeft niet altijd)

 

 

Hier onder staan de prijzen voor veelvoorkomende motoren. Als uw motor er niet tussen staat kunt u een offerte opvragen.

Distributieketting 1.0 TSI TFSI €595,-

Onderdelen die vervangen worden: kettingset, geleiders, kettingspanner, keerring, krukasbout, pakkingbouten, dekselpakking, pakkingkit.

Distributieketting 1.2 TSI TFSI €695,-

Onderdelen die vervangen worden: kettingset, geleiders, kettingspanner, keerring, krukasbout, pakkingbouten, dekselpakking, pakkingkit.

Distributieketting 1.4 TSI TFSI €895,-

Onderdelen die vervangen worden: gemodificeerd kettingset met nokkenasversteller, nokkenastandwiel, geleiders, kettingspanner, keerring, krukasbout, pakkingbouten, dekselpakking, pakkingkit.

Distributieketting 1.6 FSI €895,-

Onderdelen die vervangen worden: gemodificeerd kettingset met nokkenasversteller, nokkenastandwiel, geleiders, kettingspanner, keerring, krukasbout, pakkingbouten, dekselpakking, pakkingkit.

Distributieketting 1.8 TSI TFSI €895,-

Onderdelen die vervangen worden: kettingset, geleiders, kettingspanner, keerring, krukasbout, pakkingbouten, dekselpakking, pakkingkit.

Distributieketting 2.0 TSI TFSI €895,-

 

Offerte opvragen

Mogelijk gemaakt door Mobilox